MERTABATKAN SUKU KAUM TIDONG….

Asalamuaikum………….

Saya merakam ribuan terima kasih kepada semua rakan yang memberi komen dan cadangan dalam laman Blog Tidongboy… saya harap saudara / saudari tidak jemu untuk memberi komen dan cadangan dalam blog ini…

Tidak dinafikan bahawa ramai anak suku bangsa tidong berada di jabatan kerajaan sama ada negeri atau persekutuan…. ada yang berjawatan Dr. Pegawai tinggi dan yang menjadi… tetapi, saya merasa sedi kerana ramai yang tidak dapat membantu menaikkan mertbat suku kaum tidong itu sendiri…

Saya merakam jutawan terima kasih kepada Ahli Parlimen Libaran Datuk Juslie Ajirul, yang berusaha untuk mengerakkan dan melepori kaum tidong… walaupun pada beliau sibuk mentadbir kawasan Parlimen yang beliau wakili…. saya harap ada lagi wakil rakyat dari kaum tidong akan lahir dalam pilihan raya akan datang… sama ada DUN atau Parlimen….

Sekali lagi saya merakankan terima kasih kepada saudara / saudari… atas komen dan cadangan… dimana saya akan berusaha untuk mengeluarkan rancana kaum tidong TV…

Terima kasih semua….

Wasalam….

2 Respons to “MERTABATKAN SUKU KAUM TIDONG….”

  1. terima kasih ujang…bais-bais kon artikel gitu jang.daku nupok kepandai asal usul ulun tidong gitu. maik ku membaca artikel gitu baguk ku tau…amacam jang ok kah.saya menyokong kuat untuk kita memartabatkan suku kaum kita….dan kalau boleh saya nak tahu pasal tatasusila raja suku belungan sekitar tahun 1800.terima kasih …dan teruskan perjuangan ini….

  2. ardi manchifa's Says:

    assallamu alaikum, damo intad terakan … bagu kebaca blog muyu tu. Manong, taka tu suwang macom dialect atau wilayah. Namun, inggilad kiyo, ngengayi kalap kerati. penebuyag muyu terus laman gitu supaya damo intad sembiyal kalap de ago muyu de M’sia.

Tinggalkan Jawapan

