UCAPAN TAHZIAH

Asalamuaikum……

Pihak Pengurusan Blog Tidongboy merakamkan Tahziah kepada keluarga Allahyarham Tuan Hj. Ismail Bin Ahim Timbalan Presiden Persatuan Masyarakat Tidong Sabah, telah kembaliknya kerahmatullah Tuan Hj. Ismail Bin Ahim pada Sabtu lepas ( 26 Disember 2009 ).

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya, dan di tempatkan bersama orang-orang yang beriman… AL-FATIHA

4 Respons to “UCAPAN TAHZIAH”

  1. Innalillahiwainna lillahi rojiun
    Saya turut berduka cita atas wafatnya Tuan Hj. Ismail bin Ahim. Presiden Masyarakat Tidong Sabah….. semogha amal yang ia kerjakan diterima disisiNya.

  2. OUN PAGUN TAKA Says:

    Alaftiha…

    Saya baru mendapat khabar berita melalui blog ini. Saya memang mengenali beliau seorang yang banyak berjuang untuk mengangkat kembali martabat suku kita. Beliau sering meminta pandangan dan bantuan kearah tujuan tersebut dan beliau yang telah membawa saya ke pimpinan PTS cawangan Tawau era 90an. Hubungan kami agak terputus apabila saya menyambung pelajaran ke Master Degree tahun 1995. Jasa beliau tetap dikenang dan mari kita doakan agar rohnya dicucuri rahmat ALLAH. Alfatiha… amin. Mano2 ketandu de arwah, halalkan angkan nginum ne .

    Kepada Anak-anak , ingkupu ataupun penseludno… suang2 besabor.

  3. al-fatihah

    Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau, saya pun kurang pasti sama ada saya pernah berjumpa beliau, tetapi apa yang saya pasti beliau mempunyai pertalian dengan saya. Dan perjuangannya untuk memertabatkan kembali bangsa tidong amatlah saya harga dan seharusnya taka oun tidong di sabah ini monuruskon perjuangan beliau giti saparti kagamilangan pagun oun tidong di Lidung(Labuk) lat kiu dulu-dulu.

  4. Fatmawati japar Says:

    Askum..aku merupakan anak buah kepada arwah hj ismail ahim. Sepanjang hidup arwah yg ku kenali sbg ayak haji,dia seorang yg tenang tp penuh dgn semangat memperjuangkan adat dan budaya tidong. Aku harap bangsa tidong ndak lapuk d telan zaman. Aku ingin pelapis2 baru yg muda dan bbkat bganding bahu memartabatkan suku kaum kita supaya tidak ketinggalan spt bangsa yg lain.

Tinggalkan Jawapan

